Regulamin Platformy B2B

Niniejszy regulamin określa ogólne warunki świadczenia przez Lobo sp. z o.o. usług drogą elektroniczną za pośrednictwem Platformy B2B prowadzonej w domenie internetowej https://lobob2b.pl

  • §1. Definicje
  1. Dostawa – czynność faktyczna polegająca na dostarczeniu Klientowi przez Usługodawcę Towaru określonego w zamówieniu. Dostawa realizowana jest przy pomocy Dostawcy.
  2. Dostawca – każdy podmiot realizujący na zlecenie Usługodawcy Dostawę Towarów do Klienta.
  3. Klient – podmiot, z którym Usługodawca zawiera Umowę sprzedaży lub na rzecz którego wykonuje inne Usługi świadczone drogą elektroniczną. Klientem może być wyłącznie Przedsiębiorcą, z wyłączeniem osób fizycznych dokonujących czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (konsumentów w rozumieniu art. 221 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny).
  4. Panel klienta – zindywidualizowane konto Klienta, umożliwiające Klientowi zawieranie z Usługodawcą Umów sprzedaży Towarów oferowanych w Platformie B2B oraz korzystanie z funkcjonalności tej Platformy.
  5. Platforma B2B – zbiór stron internetowych prowadzonych w ramach domeny https://lobob2b.pl , za pomocą której Usługodawca wykonuje Usługi świadczone drogą elektroniczną oraz zawiera Umowy sprzedaży na zasadach określonych w Regulaminie.
  6. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową oraz zawierająca z Usługodawcą umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną lub Umowę sprzedaży, które są związane bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową tej osoby bądź jednostki.
  7. Regulamin – niniejszy regulamin.
  8. Towar – produkt oferowany Klientom przez Usługodawcę do sprzedaży w Platformie B2B.
  9. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towaru zawierana pomiędzy Usługodawcą a Klientem na odległość za pośrednictwem Platformy B2B.
  10. Usługi świadczone drogą elektroniczną – obejmują prowadzenie przez Usługodawcę indywidualnego Panelu klienta, dokonywanie z Klientem czynności zmierzających bezpośrednio do uzgodnienia warunków umowy i dostawy, zawieranie tych umów oraz porozumiewanie się z Klientem w sprawie ich wykonania.
  11. Usługodawca – Lobo Sp z o.o. z siedzibą w Krakowie, ul. Isep 9 31-588 Kraków, NIP: 869-175-87-54, email: lobo@lobo.biz.pl.
  • §2. Postanowienia ogólne
  1. Wszelkie prawa do Platformy B2B – w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do nazwy, domeny internetowej, kodu Platformy B2B, a także do wzorców, formularzy, logotypów, tabel i zdjęć zamieszczanych w Platformie B2B należą lub są udzielone Usługodawcy oraz mogą być wykorzystywane przez Klienta wyłącznie w sposób i w zakresie niezbędnym do korzystania z Platformy B2B zgodnie z treścią Regulaminu.
  2. Platforma B2B jest dostępna za pośrednictwem sieci Internet. Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie z Platformy B2B obejmują łącze internetowe o minimalnej prędkości 1Mb/s oraz przeglądarkę internetową zaktualizowaną do najnowszej wersji podanej przez producenta.
  3. Usługi świadczone drogą elektroniczną mogą być świadczone, a Umowy sprzedaży mogą być zawierane przez Usługodawcę tylko na rzecz Klienta, który posiada aktywne konto na platformie B2B.
  4. Korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną za pośrednictwem sieci Internet może powodować zagrożenia dla prywatności Klienta, w tym zagrożenie nieautoryzowanym dostępem osób trzecich do danych Klienta oraz Panelu klienta po uprzednim przełamaniu lub ominięciu zabezpieczeń albo wyłudzeniu danych dostępowych. Klient zobowiązany jest ze swojej strony zapewnić środki techniczne i zasady ostrożności minimalizujące takie ryzyka, w szczególności stosować odpowiednie oprogramowanie antywirusowe oraz zachować w tajemnicy dane wykorzystywane do logowania w Platformie B2B. Usługodawca oświadcza, że nigdy nie zwróci się do Klienta z żądaniem udostępnienia mu w jakiejkolwiek części danych dostępu do Panelu klienta.
  5. Klient zobowiązany jest do powstrzymania się od wykorzystywania Platformy B2B do celów nie związanych bezpośrednio z korzystaniem z usług oferowanych przez Usługodawcę za pośrednictwem tej Platformy oraz zawieraniem Umów sprzedaży na warunkach określonych w Regulaminie. W szczególności Klientowi zakazuje się prowadzenia za pośrednictwem lub przy użyciu Platformy B2B działalności naruszającej interes Usługodawcy, działalności niezgodnej z prawem bądź dobrymi obyczajami, działalności naruszającej dobra osobiste osób trzecich, a także własnej działalności promocyjnej i reklamowej. Za naruszenie zasad korzystania z Platformy B2B przyjmuje się także składanie zamówień z wykorzystaniem danych osobowych innego podmiotu bądź w sposób uzasadniający podejrzenie korzystania z narzędzi automatyzujących proces składania zamówień.
  6. Korzystanie przez Klienta z Platformy B2B jest nieodpłatne.
  7. Przystąpienie do korzystania z Usług świadczonych drogą elektroniczną lub zawarcie Umowy sprzedaży jest równoznaczne z oświadczeniem przez Klienta, że posiada on status Przedsiębiorcy i nie zachodzą względem niego przesłanki do uznania go za konsumenta.
  • §3. Rejestracja w Platformie B2B
  1. W celu utworzenia i skonfigurowania indywidualnego Panelu klienta Klient powinien dokonać zgłoszenia w centrali spółki Lobo lub poprzez  wypełnienie formularza kontaktowego znajdującego się pod adresem https://lobo.biz.pl/kontakt/formularz oraz przesłanie go drogą elektroniczną przy użyciu odpowiedniej funkcji w formularzu kontaktowym.
  2. Po przesłaniu Usługodawcy prawidłowo wypełnionego formularza kontaktowego, Klient otrzyma zwrotnie potwierdzenie utworzenia konta. Potwierdzenie zostanie dostarczone drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej wskazany przez Klienta w formularzu kontaktowym. Doręczenie Klientowi potwierdzenia jest równoznaczne w skutkach z zawarciem umowy o świadczenie drogą elektroniczną usługi prowadzenia Panelu klienta, do którego Klient zarazem uzyskuje dostęp.
  3. Rejestracja i utrzymanie Panelu klienta są nieodpłatne.
  • §4. Składanie zamówień
  1. Informacje i opisy Towarów zamieszczone w Platformie B2B stanowią zaproszenie do składania ofert przez Klienta. Składanie ofert przez Klientów odbywa się poprzez składanie zamówień za pośrednictwem Platformy B2B. Składanie zamówień za pośrednictwem Platformy B2B jest możliwe całodobowo przez 7 dni w tygodniu.
  2. W celu złożenia przez Klienta zamówienia sprzedaży niezbędne jest dokonanie wyboru Towaru oraz uruchomienie funkcji „Dodaj do koszyka”, po czym, w ramach funkcji „Koszyk”, dokonanie wyboru sposobu Dostawy oraz formy płatności. Zamówienie uznaje się za złożone z momentem uruchomienia przez Klienta funkcji „Złóż zamówienie”.
  3. Przed zatwierdzeniem zamówienia Klient powinien uzupełnić i zweryfikować prawidłowość danych do Dostawy oraz danych do wystawienia faktury dokumentującej sprzedaż Towaru.
  4. W przypadku, gdy Przedsiębiorca jest podatnikiem podatku VAT, a wymagają tego przepisy prawa, transakcja może podlegać szczególnemu rozliczeniu w obszarze podatku od towarów i usług poprzez zastosowanie mechanizmu podzielonej płatności.
  • §5. Płatności
  1. Ceny Towarów w Platformie B2B są wyrażone złotych polskich (PLN) netto.
  2. Usługodawca dopuszcza następujące formy płatności: przelew bankowy, płatność przy dostawie, lub płatność przy użyciu linków z zewnętrznego systemu płatności.
  3. Klient zobowiązany jest dokonać płatności za zamówienie w terminie wskazanym na dokumencie sprzedaży z zastrzeżeniem, że za dokonanie płatności uznaje się zaksięgowanie środków pieniężnych na rachunku bankowym Usługodawcy.
  • §6. Dostawa
  1. Dostawa realizowana jest wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w sposób wybrany przez Klienta przy składaniu zamówienia.
  2. Klient obowiązany jest zbadać przy dostawie dostarczony mu Towar pod względem ilości i jakości, a w przypadku jakichkolwiek niezgodności zawiadomić Usługodawcę.
  • §7. Odpowiedzialność za wady Towaru
  1. Dostarczany Towar jest pozbawiony wad fizycznych i prawnych, o ile co innego nie wynika wyraźnie z opisu Towaru.
  2. W przypadku występowania wady Towaru Klient uprawniony jest do skorzystania ze środków przewidzianych przepisami prawa powszechnie obowiązującego, to jest:
    1. złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpienia od Umowy sprzedaży, chyba że Usługodawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie – z zastrzeżeniem, że ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany przez Usługodawcę albo tenże nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wad. Klient może zamiast zaproponowanego przez Usługodawcę usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Usługodawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia;
    2. żądać wymiany Towaru wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady. Usługodawca jest obowiązany wymienić Towar wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta. Usługodawca może jednak odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową sprzedaży Towaru wadliwego w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów. Koszty naprawy lub wymiany ponosi wówczas Usługodawca.
  3. Reklamacje dotyczące Towaru lub świadczenia usług drogą elektroniczną Klient może składać Usługodawcy w dowolnym czasie w formie pisemnej poprzez przesłanie stosownego pisma na adres Usługodawcy lub w formie elektronicznej za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego w Platformie B2B lub za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail.
  4. Usługodawca udzieli odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia dostarczenia mu żądania zawierającego reklamację.
  • §8. Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży
  1. Klient będący Przedsiębiorcą indywidualnym dokonujący zakupu w celach związanych z prowadzoną działalnością jednak nieposiadający dla kupującego charakteru zawodowego, może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy sprzedaży Towaru zawartej z Usługodawcą na odległość za pośrednictwem Platformy B2B.
  2. Przedsiębiorca indywidualny może skorzystać z prawa do odstąpienia od Umowy sprzedaży poprzez złożenie Usługodawcy stosownego oświadczenia o odstąpieniu. Oświadczenie można złożyć poprzez skorzystanie z formularza kontaktowego dostępnego w Platformie B2B lub za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail. Do zachowania terminu wystarczy złożenie oświadczenia w formie elektronicznej przed upływem tego terminu. Usługodawca niezwłocznie potwierdzi Przedsiębiorcy indywidualnemu otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu.
  3. W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy sprzedaży jest ona uważana za niezawartą.
  4. Koszty obsługi reklamacji złożonej przez Klienta będącego Przedsiębiorcą indywidualnym, w tym koszt dostarczenia reklamowanego Towaru do Usługodawcy, pokrywa Usługodawca.
  5. Prawo odstąpienia od umowy sprzedaży nie przysługuje Przedsiębiorcy indywidualnemu w odniesieniu do umów, których przedmiotem są towary ,dla których stosuje się odrębne przepisy (produkty objęte koncesją).

 

  • §9. Ochrona danych osobowych i polityka prywatności

Szczegółowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych oraz polityki prywatności znajdują się w odrębnym dokumencie https://lobo.biz.pl/klauzula-informacyjna-rodo.html oraz https://lobo.biz.pl/polityka-plikow-cookies  zamieszczonym w Platformie B2B.

  • §10. Rozwiązanie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną
  1. Klient może rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie dotyczącym utrzymania Panelu klienta. Rozwiązanie umowy może nastąpić w każdym czasie i bez podania przyczyn poprzez złożenie Usługodawcy stosownego oświadczenia woli na piśmie lub przy użyciu dowolnego środka komunikacji na odległość umożliwiającego zapoznanie się Usługodawcy z treścią tego oświadczenia woli. Ponadto wygaśnięcie umowy w ww. zakresie powoduje zlecenie przez Klienta usunięcia Panelu klienta poprzez uruchomienie stosownej funkcji w Platformie B2B.
  2. Usługodawca może rozwiązać umowę o świadczenie usługi drogą elektroniczną w zakresie utrzymania Panelu klienta w każdym czasie z powodu naruszenia przez Klienta zasad korzystania z Platformy B2B określonych w niniejszym Regulaminie. Rozwiązania umowy Usługodawca może dokonać poprzez wysłanie do Klienta stosownego oświadczenia woli na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta .
  3. Rozwiązanie umowy o świadczenie przez Usługodawcę usług drogą elektroniczną nie wpływa na Umowy sprzedaży zawarte z Klientem do dnia rozwiązania umowy, które pozostają wiążące dla stron tych Umów.
  • §11. Postanowienia końcowe
  1. W stosunku do Klientów będących Przedsiębiorcami Usługodawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy wyłącznie w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach straty rzeczywistej Klienta.
  2. W przypadku powstania sporu na gruncie Umowy sprzedaży lub wykonywania Usług świadczonych drogą elektroniczną, strony będą dążyły do rozwiązania sporu na drodze polubownej. Prawem właściwym dla rozstrzygania sporów powstałych na gruncie stosunków określonych Regulaminem jest prawo polskie.
  3. Usługodawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian Regulaminu. Wszystkie umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną zawarte przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu w brzmieniu obowiązującym w dniu zawarcia tej umowy. W terminie 7 dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu Usługodawca poinformuje Klienta o zmianie Regulaminu, przy czym dokona tego za pomocą wiadomości przesłanej drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej e-mail Klienta. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie w terminie 7 dni od dnia ich opublikowania w Platformie B2B lub zawiadomieniu o ich treści Klienta – zależnie od tego, co nastąpiło wcześniej. W przypadku nie zaakceptowania przez Klienta nowej treści Regulaminu powinien zawiadomić o tym fakcie Usługodawcę, co powoduje rozwiązanie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną na zasadach określonych w §11 pkt 1 Regulaminu.
  4. Regulamin wchodzi w życie z dniem 01-01-2025.

 

 

 

 

LOBO Sp. z o.o.

ul. Isep 9,
31-588 Kraków
KRS: 0000060862
NIP: 869-17-58-754
REGON: 851764046

Vita Sp. z o.o.

Bieszczadzka 54
38-400 Krosno
KRS: 0000269101
NIP: 684-248-72-76
REGON: 180188863