Informacje ogólne

Grupa kapitałowa Lobo to powiązane ze sobą strategicznie i kapitałowo podmioty w skład których wchodzą Lobo Sp. z o.o. z Krakowa oraz Vita sp. z o.o. z Krosna. Proces konsolidacji rozpoczął się już w 2009 roku, kiedy to firma Lobo związała się kapitałowo ze spółką zależną Maxpol. Następnie w 2011 roku doszło do ostatecznej konsolidacji kapitałowej i połączenia spółek. W 2013 roku firma Lobo zakupiła udziały w spółce Vita z Krosna. W kolejnych miesiącach doszło do uspójnienia procesów zarządzania, oferty handlowej oraz systemu informatycznego i magazynowego.

W grupie siła to idea, którą kieruje się Lobo oraz firma Mirex z Bielska-Białej. W roku latach 2009-2011 obie spółki związały się ze sobą kapitałowo poprzez zakup udziałów spółki zależnej Maxpol. Od tamtego czasu obie firmy ściśle ze sobą współpracują na wielu płaszczyznach biznesowych wykorzystując przy tym efekt synergii. Wynikiem tej kooperacji jest uspójnienie systemów zarządzania wspomaganych przez jednolity systemem informatycznym, ujednolicenie oferty handlowej oraz wspólne prowadzenie licznych projektów sprzedażowych.

Potencjał Grupy Lobo w liczbach:
  • ponad 5000 sklepów w aktywnej obsłudze
  • ponad 70 własnych przedstawicieli handlowych
  • 11 oddziałów:
    • Lobo: Kraków, Kielce, Tarnów, Nowy Sącz,
    • Vita: Rzeszów, Dębica, Krosno, Sanok, Jarosław
  • powierzchnia magazynowa: ok. 16.000 m2, w tym dwa magazyny wysokiego składu
  • ok. 360 zatrudnionych pracowników
  • obroty (2015 rok): ponad 320 mln zł netto.

Lobo Sp. z o.o. jest regionalnym dystrybutorem artykułów spożywczych ze specjalizacją w sprzedaży piwa, wód mineralnych oraz napoi w pełnym asortymencie. Ofertę napojową uzupełnia podstawowa i komplementarna oferta kaw, herbat, makaronów, słodyczy oraz przetworów. Od 2014 roku oferta została poszerzona o alkohole. Firma zatrudnia na stałych etatach ponad 250 pracowników.

Vita Sp. z o.o. jest regionalnym dystrybutorem specjalizującym się w sprzedaży piwa i alkoholi. Od 2015 roku oferta została poszerzona o szeroko rozumianą ofertę spożywczą. Firma zatrudnia na stałych etatach ponad …. pracowników.

Własne magazyny wysokiego składu w Krakowie (ponad 5.000 m2), Kielcach, Tarnowie (Sufczyn) oraz Nowym Sączu (Chełmiec) są technicznie przystosowane do wykorzystywanych najnowszych technologii magazynowych umożliwiających kompletację dużych wolumenowo ilości towarów z zachowaniem wymogów sanitarnych, terminowości partii oraz znikomej ilości pomyłek. Własna w większości flota samochodów dostawczych wyposażonych w windy rozładunkowe jest przystosowana do szybkiej i terminowej obsługi ciężkich dostaw wynikających ze specyfiki firmy. Dzięki interfejsom do systemów sklepowych dostawie towarzyszą dokumenty przekazywane elektronicznie co pozwala maksymalnie usprawnić przyjęcie towaru u odbiorcy. Dzięki tym atutom jesteśmy w stanie nawet w najbardziej upalnym okresie dostarczyć towar naszym odbiorcom w terminie do 24 h od zamówienia zachowując wysoki standard jakościowy obsługi.

Obsługujemy ponad 3.000 sklepów poprzez zespół 35 firmowych przedstawicieli handlowych którzy przy wsparciu mobilnego systemu sprzedaży dbają o ciągłość i rotację asortymentu , pomagają dobrać komplementarnie asortyment w segmencie napojowym z uwzględnieniem specyfiki sklepu. Wspomagający zespół przedstawicieli handlowych producentów dba o działania marketingowe oraz ekspozycję produktów. Atrakcyjne warunki cenowe oraz bardzo dynamiczne akcje promocyjne pozwalają naszym odbiorcom rywalizować na coraz trudniejszym rynku.

Cztery oddziały firmy: w Krakowie, Kielcach, Tarnowie oraz Nowym Sączu pozwalają na aktywną i ciągłą obsługę odbiorców w promieniu ok. 100 km na obszarze województw małopolskiego, świętokrzyskiego i podkarpackiego. Poza tym obszarem obsługujemy sklepy należące do sieci handlowych. Powiązane kapitałowo z nami firma Mirex poprzez swoje oddziały w Bielsku Białej oraz Częstochowie pokrywa swoim zasięgiem  dodatkowo obszar województwa śląskiego.

Najważniejsze wydarzenia:
  • 1991 – początek działalności firmy: prowadzenie magazynu dla PPPS Tymbark S.A. oraz sprzedaż w systemie van selling amerykańskich produktów będących nowością na naszym rynku.
  • 1995 – uzyskanie statusu Regionalnego Przedstawiciela Tymbark S.A. oraz poszerzenie oferty asortymentowej o innych producentów
  • 1997 – utworzenie oddziałów firmy w Kielcach i Radomiu
  • 1999 – uzyskanie statusu Dystrybutora Maspex Wadowice
  • 2001 – przekształcenie firmy ze spółki cywilnej w spółkę jawną
  • 2003 – przekształcenie spółki jawnej w spółkę z o.o.
  • 2004 – zakup własnych magazynów w Kielcach przy ul. Skrajnej
  • 2005 – zakup terenów i budowa własnych magazynów wysokiego składowania w Krakowie przy ul. Isep
  • 2009 – zakup udziału większościowego w Maxpol Sp. z o.o.
  • 2011 –  połączenie spółek Lobo i Maxpol w jedną spółkę
  • 2012 – uruchomienie projektu sprzedażowego Top Strefa
  • 2013 – zakup udziałów w Vita Sp. z o.o.
  • 2014 – poszerzenie oferty asortymentowej Lobo Sp. z o.o. o alkohole